XC RACE LIGHT

BIG KAHUNA

KONA CARBON INTEGROVANÉ HLAVOVÉ SLOŽENÍ KÓNICKÁ HLAVOVÁ TRUBKA RÁFKY KOMPATIBILNÍ S BEZDUŠOVÝMI PLÁŠTI ZADNÍ NÁBOJE 12x142 29" KOLA
Skvělý poměr ceny a hodnoty spolu s rychlostí, která vás doveze až na stupně vítězů. Carbonový rám Kona Carbon Race Light a perfektně sladěné komponenty. To všechno je Big Kahuna. Geometrie je typická pro XC kola od Kona: krátká zadní stavba pro bleskové reakce, tuhý rám pro efektivní přenos výkonu a progresivní nastavení, které nabízí perfektní vyvážení komfortu jízdy a rychlosti. Od náročných stoupání až po technické singletracky, i na nejrůznějších trasách mezi tím, všude vám dokáže na tváři vykouzlit úsměv široký jako horský hřeben.
  • Shimano SLX hydraulic disc brakes
  • Fox Float CTD fork
  • Shimano Deore 10-speed drivetrain w/ XT Shadow Plus RD
  • Tubeless ready WTB ST i19 rims
  • Maxxis IKON EXO TR 29-inch tires
doporučená
MOC
76 190 Kč

SPECIFIKACE

Materiál rámu Kona Race Light Carbon
Velikosti 16", 18", 19", 20", 22"
Zadní tlumič n/a
Vidlice Fox 32 Float Evolution CTD 100mm Tapered QR15
Kliky Shimano Deore
Převodníky 24/38t
Střed Shimano Deore
Pedály n/a
Řetěz KMC X10
Kazeta Shimano HG50 11-36t 10spd
Přesmykač Shimano Deore
Přehazovačka Shimano XT Shadow Plus
Řazení Shimano SLX
Brzdové páky Shimano SLX
Přední brzdový rotor Shimano 180mm (centerlock)
Zadní brzdový rotor Shimano 160mm (centerlock)
Brzdové páky Shimano SLX
Hlavové složení FSA No.57B-1
Řidítka Kona XC/BC Riser
Představec Kona XC/Road Deluxe
Sedlovka Kona Thumb w/Offset
Upínání sedlovky Kona Clamp
Gripy Kona Race Light LOG
Sedlo WTB Volt Comp
Přední náboj Shimano Deore QR15
Zadní náboj Shimano Deore 142x12mm
Dráty Stainless 15g
Ráfky WTB ST i19 TCSWTB ST i19 TCS
Přední plášť Maxxis Ikon EXO TR 29x2.2"
Zadní plášť Maxxis Ikon EXO TR 29x2.2"
Barva Matt UD Carbon w/Cyan, Orange, White & Black
Extra výbava n/a
Za případné změny ve specifikaci nenese dovozce zodpovědnost.

TECHNOLOGIE

XC RACE LIGHT

Superrychlá a vážně zábavná: tak rádi popisujeme naš novou řadu Race Light XC pro modelový rok 2015. Už od roku 1988, kdy legendární crossový závodník Joe Murray navrhl některá z našich prvních kol, jsme se vždycky zaměřovali na úžasně lehká a neuvěřitelně rychlá horská kola. Ale to, co nás odlišuje od konkurence, je naše touha zajistit, že naše kola stejně tak zazáří, i pokud jde o zábavu. Od našich technicky schopných trailových celoodpružených kol Hei Hei až po legendární jízdní vlastnosti hardtailů Kahuna, s nikým není taková zábava jezdit rychle jako s Kona.

KONA CARBON

Při vývoji rostoucí palety kol Kona Carbon náš tým konstruktérů těsně spolupracuje s výrobci, aby zajistil, že výsledek splní v maximální možné míře naše poždavky na jízdní vlastnosti, odolnost a hmotnost. Kola Kona Carbon jsou lehká jako pírko, super-rychlá, extrémně odolná a úžasně zábavná.

Kdy volíme karbon?

Prvním krokem ve vývojové fázi je zajistit, že bude karbon optimalizován pro svoje zamýšlené užití. Jako stále více rafinovaný a prověřený materiál je uhlíkové vlákno ideální volbou, pokud jde o lehká, houževnatá a hravá kola. Při volbě karbonu jako materiálu pro jízdní kola jsme vždycky velmi opatrní, ale určitým modelům dodává tu perfektní rovnováhu hmotnosti, tuhosti, tlumení, tvrdosti, komfortu a odolnosti.

Cesta ke Kona jízdě

Je důležité, aby i naše karbonová kola nabízela typické pocit z Kona jízdy. Stejně jako u všech našich ostatních konstrukcí jsou tu klíčovými faktory efektivita, agilita, komfort a celková pevnost. Pracujeme na tom, abychom na maximum využili přirozené vlastnosti materiálu, které se zásadně liší od oceli nebo hliníku. Pro naše konstruktéry je ale klíčové, aby naše karbonová kola stále působila, jezdila a vydržela jako Kona.

Chytrá výroba

Vlákno: Kona Carbon používá uhlíkové vlákno TORAY, technologicky nejpokročilejší v oboru. Toray je totéž vlákno, které se používá i ve vozech formule 1. Celá naše konstrukce je tvořena jednosměrným prepreg karbonovým vláknem pod Ud finišem. Výsledkem jsou rámy se špičkovou hmotností, pevností i odolností.

Rám: Rámy Kona Carbon tvoří skořepinový hlavní trojúhelník, který umožňuje pokračování vláken skrz spoje trubek, což pomáhá vytvořit pevnější, lehčí konstrukci. Nás výrobní proces také eliminuje tolik vlepovaných hliníkových prvků, kolik je jen možné. Rámy Kona Carbon jsou formovány jen pomocí interních vzduchových vaků, které jsou po vytvarování odstraněny.

Náročné testování

V prototypové fázi jsou naše rámy testovány na účinných mučících nástrojích pro kola, kde absolvují desítky tisíc testovacích hodin. Všechno, co se při tomto procesu naučíme, nám pomáhá vyrábět pevnější rámy a eliminovat přitom zbytečný materiál. Sportovci týmu Kona jsou další na řadě, pokud jde o zkoušení novinek. Ale i poté, co jim dají pořádně za uši, musí přijít ještě náš produktový tým, který stejné prototypy potrápí v každodenním provozu, většinou v průběhu studené a mokré Washingtonské zimy.

INTEGROVANÉ HLAVOVÉ SLOŽENÍ

Tím, že jsme ložisko hlavového složení umístili dovnitř hlavové trubky (tzv. „zero stack“) místo na její oba konce, získali jsme několik výhod, pokud jde o tuhost přední vidlice, její odolnost a celkové jízdní výkony. Hlavní výhodou interního hlavového složení je to, že ložiskům poskytuje další úroveň ochrany před povětrnostními podmínkami. Navíc používáme běžně dostupná průmyslová ložiska, která je možné snadno a levně vyměnit. Interní hlavové složení také snižuje minimální výšku řidítek – ta tak nabízejí větší šíři nastavení a mohou se lépe přizpůsobit vaší postavě.

KÓNICKÁ HLAVOVÁ TRUBKA

Kromě lepšího estetického dojmu, který přinášejí čistší linie a hladký přechod mezi korunkou vidlice a krytem hlavového složení, nabízejí kónické hlavové trubky také pevnější spojení mezi vidlicí s kónickou trubkou řízení a samotným rámem kola. Větší tloušťka pomáhá lépe rozložit sílu rázů a prodlužuje životnost ložisek v hlavovém složení. Přirozená tuhost trojúhelníkové konstrukce také znamená silnější pozici řízení a lepší vyvážení, které dává jezdci lepší kontrolu nad bicycklem v náročném terénu. Kónická zero stack hlavová trubka navíc zaručuje tuhost tam, kam směřuje zatížení – do spodního prstence hlavového složení – a maximalizuje tak životnost ložisek tehdy, kdy je to potřeba.

RÁFKY KOMPATIBILNÍ S BEZDUŠOVÝMI PLÁŠTI

Stále větší počet modelu Kona 2015 využívá výhod ráfků kompatibilních s bezdušovými plášti. Bezdušové ráfky umožňují použít pláště s lepší odolností vůči proražení, lepší přilnavostí v terénu, nižším valivým odporem a úsporou hmotnosti ve srovnání s tradiční kombinací duše a pláště. V modelovém roce 2014 najdete ráfky kompabitilní s bezdušovými plášti u většiny našich kol XC Race Light a Enduro, stejně jako v části modelů v kategoriích Cyclocross a Road.

ZADNÍ NÁBOJE 12x142

Standardní zadní náboje 12x142 mm pro cross, trail a enduro, případně 12x157 mm pro sjezdy, přinášejí jezdcům na kolech Kona dvě zásadní výhody: zadní osa o průměru 12 mm představuje pevné rozhraní mezi zadním nábojem a rámem, zatímco vnější průměr náboje 142/157 mm umožňuje rychle a přesně vystředit zadní kolo v rámu, než je vložen zadní náboj. Výsledek? Standardní náboje 12x142 a 12x157 nám umožňují postavit kola, která lépe jezdí a snáze se na nich pracuje.

GEOMETRIE

mm   |   inches   |   sizing chart
  Size 16 18 19 20 22
1 Reach 396 415 414 422 441
2 Stack 608 629 638 652 675
3 HT Angle 68.5 70 70 71 72
4 HT Length 100 120 130 140 160
5 ST Angle 74 74 73 73 73
6 ST Length 406 457 483 508 559
7 CS Length 440 440 440 440 440
8 BB Drop 58 53 53 53 53
9 Wheelbase 1099 1112 1114 1115 1130
10 Front Center 666 677 679 680 695
11 Fork Length 506 506 506 506 506
12 Fork Offset 47 47 47 47 47
13 TT Length 572 597 610 622 648
14 Standover 740 790 810 830 870
  Size 16 18 19 20 22
1 Reach 15.6 16.3 16.3 16.6 17.4
2 Stack 23.9 24.8 25.1 25.7 26.6
3 HT Angle 68.5 70 70 71 72
4 HT Length 3.9 4.7 5.1 5.5 6.3
5 ST Angle 74 74 73 73 73
6 ST Length 16 18 19 20 22
7 CS Length 17.3 17.3 17.3 17.3 17.3
8 BB Drop 2.3 2.1 2.1 2.1 2.1
9 Wheelbase 43.3 43.8 43.9 43.9 44.5
10 Front Center 26.2 26.7 26.7 26.8 27.4
11 Fork Length 19.9 19.9 19.9 19.9 19.9
12 Fork Offset 1.9 1.9 1.9 1.9 1.9
13 TT Length 22.5 23.5 24 24.5 25.5
14 Standover 29.1 31.1 31.9 32.7 34.3

ROAD/CX/ASPHALT

Height/Inches Height/Metric Inseam/Inches Inseam/Metric Road CX Asphalt
4'10" - 5'1" 147 - 155 cm 25" - 27" 64 - 69 cm   47 cm 46 cm
5'0" - 5'3" 152 - 160 cm 26" - 28" 66 - 71 cm 49 cm 47/49 cm 46/49 cm
5'2" - 5'7" 157 - 170 cm 27" - 29" 69 - 74 cm 49/52/53 cm 49/53 cm 49/53 cm
5'6" - 5'11" 168 - 180 cm 29" - 31" 74 - 79 cm 53/54/56 cm 53/56 cm 53/56 cm
5'10" - 6'3" 178 - 190 cm 31" - 33" 79 - 84 cm 56/58/59 cm 56/59 cm 56/59 cm
6'2" - 6'5" 188 - 196 cm 33" - 36" 84 - 91 cm 61 cm 61/63cm 61 cm

MTB/ALL MOUNTAIN/GRAVITY

Height/Inches Height/Metric Inseam/Inches Inseam/Metric MTB XC All Mountain/Enduro Gravity
4'10" - 5'1" 147 - 155 cm 24" - 27" 61 - 69 cm 13/15 Small Small
5'0" - 5'3" 152 - 160 cm 26" - 29" 66 - 74 cm 13/15/16 Small Small
5'2" - 5'7" 157 - 170 cm 27" - 30" 69 - 76 cm 13/15/16/17 Small/Medium Small/Medium
5'6" - 5'10" 168 - 178 cm 29" - 31" 74 - 79 cm 15/16/17/18 Small/Medium Small/Medium
5'9" - 6'0" 175 - 183 cm 30" - 33" 76 - 84 cm 17/18/19 Medium/Large Medium/Large
5'11" - 6'2" 180 - 188 cm 32" - 35" 81 - 89 cm 18/19/20/21 Large/XL Medium/Large
6'1" - 6'5" 185 - 196 cm 33" - 36" 84 - 91 cm 19/20/21/22 Large/XL Large

VIDEA